مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

با وجود قرار گرفتن آذربایجان شرقی در رتبه چهارم تولید تخم مرغ کشور، مردم این استان تخم‌مرغ کمتری نسبت به متوسط کشوری مصرف می‌کنند.

یخچال - تخم مرغ

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت تخم‌مرغ در آذربایجان‌شرقی به نسبت استان‌های دیگر همواره کمی پایین‌تر و علت آن تولید زیاد این محصول در استان است، اما آمار نشان می‌دهد میزان مصرف تخم‌مرغ با میزان تولید آن همخوانی ندارد و بیش از نیمی از تولید تخم‌مرغ استان از آن خارج می‌شود یا به مصرف صنایع شیرینی و شکلات و مصارف صنعتی می‌رسد.
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان در این باره گفت: حدود نیمی از تخم‌مرغ تولیدی آذربایجان شرقی مازاد بر نیاز مصرف خانوار استان و ۲۶ کیلوگرم برای هر فرد است در حالی که سرانه مصرف تخم‌مرغ در استان ۱۲ کیلوگرم و این سرانه در کشور ۱۵ کیلوگرم است.  
مسعود رئوف ادامه داد: آذربایجان‌شرقی با داشتن ۱۹۳واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت حدود ۹میلیون قطعه و تولید سالانه حدود ۹۷هزارتن تخم‌مرغ یکی از قطب‌های مهم و تاثیرگذار در تولید تخم‌مرغ کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۰درصد از کل تخم‌مرغ تولیدی کشور در این استان تولید می‌شود، افزود: آذربایجان شرقی از این حیث دارای رتبه۴ کشوری است و بیش از ۶۰۰نفر در آذربایجان شرقی در صنعت مرغ و تخم‌مرغ به صورت مستقیم اشتغال دارند.
رئوف با بیان اینکه صنعت مرغداری، اشتغال‌ غیرمستقیم بیشتری ایجاد می‌کند، ادامه داد: حدود ۵هزار نفر یعنی حدود ۹ برابر اشتغال مستقیم،  اشتغال غیرمستقیم در این حوزه وجود دارد.

کد خبر 631674

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha